Maandelijks archief: februari 2016

In 100 dagen fit

Mijn dilemma

Al geruime tijd vind ik mezelf te dik. En hoewel ik af en toe wel een paar kilo kwijt raak… die kilo’s komen er ook altijd weer bij. Liefst zou ik 5 kilo afvallen. En uiteraard wil ik dat ik dan ook op dat niveau kan blijven.

En ik vind dat ik te weinig beweging krijg. Ik heb geen regelmaat in mijn sportieve activiteiten. Met dit dilemma worstel ik al enkele jaren en nu wil ik er echt aan gaan werken.

Plan van aanpak

Daarom heb ik een plan opgesteld dat ik graag met jou wil delen. Het zou enorm helpen als je een berichtje achterlaat om mij aan te moedigen om vol te houden. Of je schrijft hoe jij aan jouw conditie werkt. Ik zal dagelijks bijhouden hoe ik eet en hoeveel ik beweeg. En uiteraard zal ik progressie in gewichtsafname en conditie toename ook publiceren.

Jouw ervaring telt!

Het zou tof zijn als ook jij jouw doelen erbij vermeldt. Jouw tips & adviezen en mijn ervaringen kunnen ons helpen om onze gezamenlijk doelen te bereiken. En bovendien ben ik er van overtuigd dat wij anderen kunnen inspireren om ook te starten met een gezondere levensstijl.

Doel

over 100 dagen fit

Aanvang

1 maart 2016

Huidige stand van zaken

Gewicht

  • Huidig gewicht 90 kilo (ik ben 1.85 m lang)
  • Streef gewicht: 85 kilo (minder mag ook)

Sport

  • Ik wil 1 keer week gaan fitnessen
  • Ik wil 1 keer week gaan zwemmen
  • Ik wil 1 keer week gaan fietsen

Komende dagen wil ik een ‘nul meting’ doen. Ik wil alle sporten een keer beoefenen om een dag later vast te stellen hoeveel spierpijn ik heb. Dan heb ik een basis van waaruit ik kan gaan werken.

Eten

  • Ik wil minder eten.
    • En vooral: geen tweede keer opscheppen tijdens het warm eten
    • En ook ’s avonds geen chips, chocola of andere snacks
  • Ik wil gezonder eten

Drinken

  • Minder koffie
  • Meer thee
  • Geen cola of frisdrank waar veel suiker in zit

Alcohol

In het weekend een glaasje moet kunnen. (toch?)

Sigaretten

Ik rook alleen maar als ik meerdere biertjes (3+) drink. Normaal gesproken vind ik roken vies. Door-de-week rook ik sowieso nooit en in het weekend soms. Als ik maximaal 2 biertjes of wijntjes drink vind ik roken vies en dus rook ik dan niet. Goed nieuws dus!

Tot slot

Zie ik nog iets over het hoofd?
Wat denk jij… is dit een realistisch vertrekpunt?